طبق آمارهاي منتشر شده از سال 2008 تاکنون، 56 درصد از کل مسافران اين منطقه با قطارهاي سريعالسير مسافرت کردهاند که اين ميزان در بخش حمل و نقل هوايي 36 درصد بوده است.
از سوي ديگر، تمايل مسافران به مسافرتهاي ريلي، شرکت الايتاليا را واداشت 30 ميليون يورو در بخش فرودگاهي، خدمات پروازي و نوسازي هواپيماها هزينه کند، اما با اين همه موفقيتي را به دست نياورد.
به گزارش ميراث آريا، بالا بودن ظرفيت صندليها در قطارهاي سريعالسير تا مرز 4 برابر هواپيماها در مسير ميلان ـ رم يکي از دلايل موفقيت مالي و تجاري شرکتهاي مسافربري ريلي اين کشور به شمار ميآيد.
علاوه بر اعتصابهاي گستردهاي که هر ماه شرکتهاي هواپيمايي ايتاليا را درگير خود ميکند، حضور بازارهاي رقابتي جديد در حوزه حمل و نقل تاثير بسزايي در کاهش سطح فعاليتهاي خطوط هوايي در اين کشور داشته است.
ب/109
انتهای پیام/